- Krämig och proteinrik chiapudding

De senaste dagarna har jag inte riktigt varit mig själv. Har inte haft samma glädje i kroppen och inte varit lika pigg. Imorse däremot, slog jag upp ögonen med ett leende. Känner på mig att denna dag kommer att bli riktigt bra och jag har tänkt att äga den.
 
Godmorgon på er förresten. Hoppas att ni sovit gott och är riktigt laddade inför denna dag. Endast två dagar kvar till helg, och för mig, till lov. Min morgon startade jättebra. Igårkväll hade jag förberett chiapudding som jag imorse åt. Aldrig provat det förut, men valde att exrpimentera redan första gången. Det blev en krämig och proteinrik chiapudding som smakade riktigt gott! - Något jag ska fortsätta med. Provade även Nocco - Röda bär. Denna smak gillade jag mycket mer än päron!
 
Idag har jag sovmorgon til 12.00 (!!) egentligen är dagen rätt så meningslös då alla våra lektioner är inställda pga. innebandytuneringen vi ska ha. Jag passar därför på att köra mitt ryggpass nu på morgonen, om någon timma, när frukosten har smält.
Chiapudding:
2 msk chiafrön
1,5 dl mandelmjölk (valfri mjölk)
1dl naturell kvarg
0,5-1 msk kanel
 
Hur gör du?
✿ Blanda chiafrön med valfri mjök och ställ in i kylen under natten. Rör gärna om 3-4 gånger innan du går och lägger dig så att det inte blir klumpar.
✿ När du vaknar på morognen har det blivit som ett geleaktigt lager. Blanda detta igen.
✿ Blanda kanel och kvarg för att redan röra ned det i chiapuddingen.
 
Lägg upp i ett fint glas/skål och toppa med goda frukter och/eller bär!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback