- Gudomlig middag, fisksoppa

Alltså denna fisksoppa är så OTROLIGT god! Har nu ätit den både hos mamma och hos pappa. Det var mamma som gjorde den först och sedan ville jag också försöka mig på det. Så här ska ni få receptet:
 
Du behöver:
Vatten
1-2 fiskbuljong
2 tsk fiskkrydda
ca 5 stora morötter
2 palstenackor
1/2 sötpotatis
250g lax
2 torskfileer
salt och peppar
 
Hur gör du?
- Skala och skär rotfrukterna i kubber.
- Koka dem i vatten, fiskkrydda och fiksbuljong. Koka tills de är nästan genomkokt.
- Under tiden skär du fisken i kubber. När rotfrukterna är nästan genomkokta så tillsätter du fisken, salt och peppar. 
- Låter koka i några få minuter och sedan är det klart. Jag har i naturell kvar (såklart, haha) i min. Samtidigt som pappa hade matlagningsgrädde. Så man får helt enkelt exprimentera sig fram till vad man tycker är gott!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback