- Vecka 35, axlar

Jag har tänkt att köra igång med att visa er en övning varje vecka. Varje tisdag kommer det komma upp en övning som jag kör och jag börjar redan idag. Axlar. En favorit, helt klart. Förr avskydde jag det, eftersom att jag är så svag, men när jag började köra fler set och nya övningar ändrade jag åsikt helt.
Denna övning kallar jag "krokiga hantellyft åt sidan". Varför? Jo, för att det är hantellyft åt sidan fast inte med helt raka armar. 
 
Muskler som denna övning tränar:
Mellersta delen av deltodeus
Trapsen
lite - främre delen av deltodeus
 
Såhär utför du övningen:
- Ställ dig axelbrett med benen och håll hantlarna precis framför benen.
- Sedan drar du upp hanteln så att armbågen och axlarna hamnar i en linje. Armen ska vara i ca 120*.
- Snabbt upp och sakta ned. Upprepa 10-12reps och ca 5 set.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback