- Stor proteinrik banangröt

Dagens frukost blev en gigantisk banan- & äggvitegröt. Dröm i mun, om jag ska beskriva det med tre ord. Den blev verkligen perfekt idag, liiiite förstor kanske då den knappt fick plats på tallriken. Ni kan ju gissa om jag var mätt efter? Dessutom pressade jag även ned ett kokt ägg i min lilla mage. Nu håller jag mig nog till lunch. Haha.
 
Gröten:
1dl havregryn
2tsk linfrön
2tsk solrosfrön
kanel
2dl vatten
2äggvitor
1 banan 
 
- Blanda havregryn, frön, kanel och vatten i en skål och tillaga som vanligt. (2 min i micron).
- Vispa, under tiden, äggvitorna till vitt och hårt skum. Du ska kunna vända på bunken utan att det åker ut. Mosa bananen och tillsätt i äggvitorna. Blanda försiktigt ihop det. 
- Rör ned äggvitan i gröten och sedan är det klart! 


Ser gott ut!

2015-08-31 // 17:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback