- No good for you

Nu när jag sitter här i min mjuka säng med en stor kopp te och ser ut som ett troll, känner jag min fridfull. Tidigt imorse ringde klockan för en runda i soluppgången. Jäklar vad stolt jag är över mig själv, blir snabbare och snababre för varje vecka som går. I kroppen känner jag mig nu avslappnad och nöjd. När jag senare anlänt hem, helt röd i ansiktet, njöt jag av en proteinrik banangröt toppat med massa gott. Hade även turen att få sitta med mammi en stund. För tillsället sitter jag och tänker på hur jag andas för att nå dendär känslan av extra avslappnad, för att sedan ladda upp inför en ny, spännande skoldag. Kramis. 
 Ännu ett pass i mitt "Bli snabbare"-program är genomfört och jag börjar inse att det faktiskt fungerar. Detta gör mig så motiverad, vill bara köra mer och mer. Fast det vi alla att jag inte kan. Idag var det iallafall långdistans-intervaller som stod på schemat. 7,6km blev det. Började med löpning den första km och sedan pw 1 km och forsatte så hela vägen. Sprang hela vägen upp för Stockholmsbacken (ni i Nypan, ni vet), den som jag sist delade upp. Detta visar att min uthållighet blivit bättre, hur grymt?  Dessutom så höll jag mig under 5 minuter på alla km som jag sprang och när den mystiska rösten sa "1km - 4,24min" gjorde jag ifrån mig ett glädjetjut. Jag har ju som mål att springa 1km på 4 min, därav glädjetjutet, haha. 
 
Distans: 7,6km
Tid: 51,46min
Snabbast km, löpning: 4,24 min 
Snabbast km, gång: 7,48 min
Väder och underlag: Soligt men kyligt. asfalt
 


Följer du något färdigt program eller har du komponerat ihop ett eget? Skulle gärna vilja ta del av hela programmet.

Svar: Jag kollade upp på ett program men beslöt mig för att forta ett eget, utifrån detta program. Om du är intresserad kan jag göra ett helt inlägg om det, annars kan du nå mig på [email protected] :)
Emilija Romaite

2015-08-21 // 07:54:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback