- Husmanskost på ett hälsosammare sätt

Idag var det återigen min tur att laga mat. Bestämde mig för att göra köttbullar med fullkornspasta och sallad. Självklart var köttbullarna hemmagjorda, dessutom var de av nötfärs. Jag tyckte att det var riktigt gott, speciellt de som blev med mycket krydda. Som ni kanske vet älskar jag över pasta så det blev en hel drös av det också. Ska nu krypa ned under täcket tillsammans med killen för att titta på lite serier. Kramis. 
 
Du behöver 8 port:
1kg nötfärs
1/2 rödlök
2 klyftor vitlök
1dl havregryn
3tsk psylliumfrön 
1 ägg
Grillkrydda
 
Såhär gör du:
- Lägg 1dl havregryn i 1dl vatten och låt stå för att svälla en stund.
- Hacka lönen och pressa vitlöken.
- Ha ned färs, massa krydda, havregryn och resten av ingredienserna i en bunke och knåda till en stor boll.
- Rulla sedan dessa till små bollar som du sedan steker i rapsolja på medelvärme. 
- Servera med sallad och fullkornspasta. Mums!
 


Så gott det ser ut, detta måste jag testa!:)

2015-08-12 // 22:36:40

Super mumsigt :D

2015-08-13 // 16:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback