- Morotschips

Dessa ser lite sköpkiga ut? eller var säger ni? Goda blev de iallafall och la upp dem på en tallrik, men där låg de inte kvar länge. De blev uppätna av pappa och syskon, men hann iallafall äta några stycken jag också. 
 
Hade aldrig någon tanke med att göra dessa egentligen. Men när jag gjorde matlådorna insåg jag att jag hade skalat förmånga morötter, så började hyvla de tre stora morötterna som var kvar, hyvlade (med en potatisskalare, går nog bra med en osthyvel också) dem till tunna längder, la upp dem på gallret. Värmde upp ugnen - grilleffekt med fläkt, på 100*C och lät dem torka där inne. Tror inte att det tog mer än 15 minuter faktiskt.
Detta är ett superbra och enkelt snack, man kan sitta och smaska på framför en bra film, eller varför inte som mellanmål om man inte är så jättehungrig. Morötter är dessutom väldigt billigt, dvs. det blir et nyttigt snack.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback