- Mina magpass på 50 minuter

Igår fick jag en fråga "Hur lägger du upp dina magpass när du kör 50 min?" vilket passar bra till detta inlägg, då jag faktiskt tänkt att lägga upp det nu. 
 
Jag börjar med att värma upp lite smått. Och sen ser passet ut såhär:
Hopp i rodd (i superset med total abdominal)
2x20 - 10kg
1x20 - 20kg
2x20 - 30kg
Total abdominal (i superset med hopp i rodd)
1x25 - 45kg
1x12 - 50kg
2x12 - 52kg
Cable crunches ( i superset med hängande benlyft)
1x15 - 30kg
1x15 - 32.5kg
1x15 - 35kg
1x15 - 37,5kg
1x15 - 35kg
Hängande benlyft (i superset med cable crunches)
4x12
Sidoböj
1x12 - 5kg
2x12 - 10kg
Sidorodd (i superset med "Core")
4x50 - 10kg
"Core" (i superset med sidorodd)
3x30 - 5kg
Cable crunches på bänk
1x12 - 27,5kg
1x12 - 32,5kg
1x12 - 35kg
 
Avslutade sedan med 15 minuter på en konditionsmaskin som heter Adaptiv Motion Trainer (AMT) i 15 minuter, varanan minut tog jag långa setg och varannan minut korta, korta steg. Fortsatte med 15 minuter intervaller på crosstrainern och sedan sprang jag i 5minuter. 
Vad är då ett superset? jo, det är när man bestämmer sig för två övningar, oftast kör man antagonister i ett superset, t.ex som bicept och triceps men jag kör oftast samma muskelgrupp. Då kör jag t.ex 1 set cable crunches och direkt efter kör jag ett set benlyft, utan att vila emellan = 1 superset. Så kör du tills dina muskler verkligen inte orkar mer eller tills du är nöjd.
 
Varför kör jag då superset? Jo, dels för att man får en otrolig pump och mycket mjölksyra i musklerna, för att det är ett otroligt bra sätt att bygga muskler på.  Men också för att passet går lite sabbare att utföra. Man kan spara nästan 4 minuter på två övningar. Vilket är bra, då jag tränar innan skolan och kan absolut inte komma för sent. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback