- Frost och minusgrader, but you can do it.

Klarar jag det, klarar du det.
Igårkväll hade jag en lite pluggdejt med Albin, gjorde klart ekonomin och pluggade samhäll. Bestämde mig även för att springa nu på morgonen. Klockan ringde, drog på mig mina nya fodrade löpartights jag fått av mamma, drack lite vatten och stoppade hörlurarna i öronen. Kom ut och möttes av frost och en kall men upfriskande luft. Det blev 5km och gick som på räls, gick helt enkelt superbra.
Kunde inte riktigt bestäma mig för om jag skulle ha vilodag eller inte, så idag räcker det med lite konditionsträning så att mina ben är riktigt taggade inför morgondagens benpass. 
 
Frukosten idag smakade extra gott. Det blev en fluffig havregrynsgröt med lite julsmak, men kan inte riktigt sätta fingret på vad. Tillagade den iallafall med mandelmjölk, salt, kanel och sedan en fluffig äggvita. Toppade med exotiska bär samt jordnötssmör och mandlar.
I skolan har vi en hälsovecka. Där är en del att klasserna ska samla poäng. Man kan få ett poäng genom att ta 10 minuter av sin dag, att slappna av och bara tänka på sig själv. Det var vad jag gjorde imorse, eftersom att jag fick lite tid över. 
Jag satt och lyssnade på lugn musik, drack te och tänkte på mig själv, vad jag gör bra och vad jag kan göra bättre. Så nu har jag samlat på mig 1 poäng, men ska nog fortsätta med det trots att jag inte får poäng, eftersom att det var riktigt skönt och behövligt.
Nu ska jag vidare till skolan där halva dagen består av just hälso-föreläsningar, vilket jag faktiskt är kul.
Se till att le idag, visa att ni uppskattar alla i er omgivning och försök att göra det bästa av dagen, det fixar ni!
 


nice frukost :)

2014-11-26 // 09:38:29

Härligt inlägg. :)

2014-11-26 // 09:53:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback