- Healthy cookies, äpple och kanel.

Har ni missat att jag är förälskad i kombinationen av äpple och kanel? Skulle inte tro det va, haha. Därför provade jag att göra nyttiga, enkla och mjuka kakor till kvällsmål, men passar också bra som mellanmål eller tilltugg framför tv:n.
 
Du behöver:
1,5 dl havregryn
1 banan
3/4 äpple
Kanel efter smak.
 
Hur gör du?
- Skär upp äpplet i små bitar.
- Tillsätt alla ingredienser i en mixer och mixa. (Har du ingen mixer går det lika bra att mosa och blanda själv, det blir dock inte lika bra.)
- Fördela smeten i lika stora delar på en talrik med hjälp att skedar.
- In i micron på högsta effekt i ca 7-10 minuter.
- Låt svalna lite och njut.
 
Jag vet att det finns folk som läser min blogg som gärna vill ha näringsvärdet så jag har räknat ut vad denna sats blev och jag gjorde 14 stycken. Så EN innehåller:
Kcal: 25,7
Kolhydrater: 4,71g
Protein: 0,57g
Fett: 0,25g
Inte så jätte proteinrik, men de är goda och innehåller inget tillsatt socker!


» Ellen

Testade dessa idag, de blev supergoda! Fast jag behövde bara ha dem inne i mikron ca 3 minuter, annars blev de helt brända hihi! Men de blev lite småknapriga och supergoda :D

2015-06-05 // 13:59:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback