- En ny variant

Fina blommor Emilija, men vad har de med bilden och inlägget att göra? ↓
Imorse var jag så sugen på allt, förutom havregrynsgröt? Whut?! vad hände där? Jag var inte sugen på gröt, ni läste rätt. Istället gjorde jag en knäckemacka med kokt skinka och kokt ägg på. Exprementerade mig även till en ny variant av bananpannkakor, mandel-och-bananpannkakor om man ska vara exakt, som blev galet goda, verkligen.
Till och med min mamma, som inte brukar gilla det jag äter utan socker, haha, sa: "Detta var faktisk gott, på riktigt. Jag blev glatt överraskad!" så det var skoj. En riktigt kickstart på dagen, kan jag lova. Självklart blev det även några koppar te till det.
 
Vad behöver du?:
2 äggvitor
1 banan
2,5 msk mandelmjöl
en skvätt mjölk
 
Hur gör du?
- Mosa bananen och mixa/blanda sedan alla ingredienser.
- Stek i smaklös kokosolja på medelvärme.
- Toppa med vad du vill. Jag hade 2 msk naturell kvarg blandat med varma hallon.
 
Något jag kommer att göra om, det är ju så enkelt och passar även perfa som ett mellanmål.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback