- Gör det bästa av det!

Mitt ständiga tjat om att jag inte har kvar mitt gymkort, haha. Känns lite jobbigt att inte ha kvar det, men har gjort det bästa av situationen och skrev upp lite hur jag kunde träna nu sista veckan och kanske möjligtvis i Usa.
Kondition 1: Långdistans, med jämt tempo 5km-10km.
Kondition 2: 15 backintervaller - springa upp allt vad jag kan och jogga saktasakta ned.
Kondition 3: Intervaller, springa 30 sek, gå 10 sek x10 och göra om det 5 gånger.
 
Mellan dessa tre ↑ kommer jag att variera, så att jag inte blir utråkad. Med tiden kommer jag också att öka avståndet och tiden eftersom att jag antagligen kommer att orka mer efter ett tag. Jag menar, konstigt nog tycker jag inte att 10km är jobbigt att springa längre, jag tycker mest att det är kul och skönt.
Efter/innan konditionspasset kommer jag att göra övningar med kroppsbelastning men också med hjälp av föremål som t.ex mjölkpaket.
 
Gårdagens träning blev då alltså:
10km löpning - 50 minuter + 1km pw - 7,5 minuter.
4x20 Knäböj (ryggsäck med mjölk-, juice- och filpaket + vattenflaskor fyllda med vatten)
4x15 Sumosquats (ryggsäck med mjölk-, juice- och filpaket + vattenflaskor fyllda med vatten)
3x30 utfallssteg (15 på varje ben)
4x12 Armhävningar
3x10 Dips på bänk
1 min x2 Plankan
30sek x2 Sidoplankan (30sek x2 på varje sida)
3x40 Situps
 
Glömde dock att stretcha, vilket är så sjukt dåligt av mig, blev jättearg på mig själv när jag upptäckte det. Så nu ska jag stretcha MINST 10 minuter efter varje pass.


Jag är i samma situation, har inget gymkort men vill ändå träna när jag är hos mamma och pappa i sommar. Kanske får testa ditt upplägg!

2014-06-24 // 11:48:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback