- 4:e Juli, Road 66 & Grand Canyon

INTERNET HAR VARIT VÄLDIGT DÅLIGT DE SENASTE DAGARNA, SÅ DETTA INLÄGG ÄR FRÅN 4:e juli. 



Vi hade våran första "mat-handlar-dag" igår. En massa mat blev det, kan jag lova er. Men vi handlade för frukost, lunch, middag och mellanmål för tre dagar, tills nästa handlar-dag. Vi åkte på road 66 och där stannade vi även för att äta våran första "egna" lunch. Det blev "american sandwich" där vi själva fick göra våra mackor med b.la kalkon, tomat, majonäs, senap, gurka, sallad, kyckling osv.
När vi kom fram till Grand Canyon igår (4:e juli) var det mulet och regnade lite. Vi trodde först att vi inte skulle få flyga helikopter men, som tur var, fick vi det. Jag har aldrig gjort det förut och det var så sjukt coolt, speciellt första gången piloten "sjönk" med helikoptern, då pirrade det galet mycket i magen. Vi flög i 224km/h så vi hann se väldigt mycket. Innan vi flög över Grand Canyon flög vi över en skog, där det precis brunnit eftersom att det är så otroligt varmt och torrt här.
När vi flög över Grand Canyon kunde jag inte riktigt tro mina ögon, det var så coolt.
Jag har sett bilder på Google, men alltså att se det med egna ögon slår det med 100%.



Efter flygturen som varade i 45minuter, åkte vi vidare till campingen där vi hjälptes åt att packa ur släpet och för första gången på denna resa ställde upp våra tält. Jag tyckte att det var ganska enkla och praktiska tält, så det var väldigt skönt att det inte var komplicerat att ställa upp det, då vi ska göra det nu i princip varje dag.

Middag åt vi på en pizzeria men jag var inte så hungrig, åt från salladsbuffen och tog en tugga av Albins pizza, haha. 
Mot kvällen satt vi mest och pratade, spelad lite kort/maffian. 
Tälten vi sover i är 4-manna tält men vi sover 2 och 2 för att få plats med packningen. Superbra faktiskt. Det var lite svalt i luften (22grader, hehe, börjat vänja mig till värmen) men med sovsäck var det perfekt värme.

Imorse vaknade jag runt 5-tiden då en kråka, som var dubbelt så stor som i Sverige, gick utanför och lät. Så jag gick upp för att gå på toa och vet ni vad jag såg då? En älg(!!!) alltså det känns som att inga djur är rädda för människor här, för denna älg var typ 3 meter ifrån mig. Dock blev jag lite sur på mig själv då jag varken hade kameran eller telefonen på mig.

[får min älskade havregrynsgröt även här]






Vi åt lite frukost och 8.30 rullade bilen mot Grand Canyon för lite bilder. Lite sjukt ändå att dessa berg är så otroligt vackra.
Nu är vi på väg till Monument Valley, även där ska vi campa och åka på en jeep-åktur. Så det blir nog galet coolt.



Vilken rolig resa!

2014-07-06 // 19:05:57
» Mami

Wow! Kul att du berättar så mycket ❤️❤️
Rosa jeepar - vad häftigt 😊👍

2014-07-06 // 21:13:16

Så häftig resa :D

2014-07-06 // 22:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback