- Helkropps-programmet.

Insåg ganska snart efter att jag skrev att jag kört igenom helkropps-programmet att det inte alls finns många som vet vad det är för "Helkropps-programm". Det är iallafall ett schema med 14 maskiner som finns på Nordic Wellness i Nyköping, det är ganska vanliga maskiner så finns antagligen på alla gym. När jag och Ilze skaffade oss ett varit gymkort så fick vi också genomgång av alla maskiner och fick då också detta schema.
 
Det är iallafall såhär:
Uppvärmning - löpbandet 10-15 minuter.
Benpress - ben 3x12
Ben spark - framsida lår 3x12
Adductor 3x12
Leg Curl - baksidalår 3x12
Chest press - bröst 3x12
Pectoral - bröst 3x12
Rygglyft 3x12 jag brukar dock köra 5x12 för at tjag tycker det är riktigt kul.
Upper back - överdelen av ryggen 3x12
Pull down - mitten av ryggen 3x12
Glute - rumpa 3x12
Shoulder press - axlar 3x12
Arm extension - triceps 3x12
Arm curl - Biceps 3x12
Total abdominal - mage 3x12


Har precis skrivit min första artikel för en lokal tidning, klicka dig gärna in på min hemsida så hittar du länken till artikeln där, skulle vara jätte gulligt :) Kommentera gärna nått där också (men tänk på att det är en tidning, inte min privata blogg) kram ^^

2014-02-10 // 13:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback