- Green smoothie

Kommer ni ihåg att jag flera gånger skrivit att jag ska göra en "Grön smoothie"? Har inte haft de ingredienserna som jag ville ha, hemma. Men imorse så hade jag det och gjorde denna goding! Nu skojar jag inte, det var galet gott, alltså typ himmelskt. Gjorde både till mig och pappa, han tyckte likadant. Fick alltså en riktigt vitaminrik och bra start på dagen. Passar som både frukost och mellanmål.
 
Vad jag hade för ca 5dl:
Två stora nävar blad spenat
2,5dl fryst mango
1 apelsin
1 kiwki
ca 150g banan (en stor eller två små)
Färsk ingefära (efter smak)
Topping:
Gojibär
Solrosfrön
 
Hur jag gjorde:
1. Kvällen innan tog jag fram mangon så att den tinade med det går lika bra med fryst.
2. skala kiwin, banan, apelsin och ingefäran.
3. Hacka eller riv ingefäran.
4. Mixa alla ingrediensera och toppa med vad du vill, jag hade Gojibär och solrosfrön.


Riktigt bra blogg, precis va jag letade efter! Keep it up ^^

2014-03-01 // 10:12:19

Det där ser riktigt gott ut!

2014-03-01 // 10:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback