- Hälsosam/Nyttig knäck

- BRÄNDE MINA LITE DÄRFÖR ÄR DE SÅ MÖRKA -
Jag tänker inte vara den personen som uppmanar er till att bara äta nyttig till jul. Abolut inte, för det tänker inte jag göra, bara äta "nyttigt" utan jag kommer somsagt att njuta av det jag missade förra året.
Men nu när jag tog en paus i mitt pluggande ställde jag mig och gjorde en nyttig knäck med insperation HÄRIFRÅN.
Alltså det är helt sjukt, jag är förälskad. Smaken är lite annorlunda, men änså nästan detsamma. Konsistensen däremot är helt detsamma.
 
Du behöver (ca 24st):
1dl ekologisk honung
1dl stevia strö
2dl lätt kokosmjölk
1dl söta mandlar.
 
Hur gör du?
- Hacka mandlarna och ställ dem åt sidan.
- Koka upp honung, kokosmjölk och stevia. Låt putra i ca 10-15minut utan omrörning, se till så att det inte börjar blibränt (hehe, råkade bränna mitt.) Du kan även göra "kultricket", lägg ned en klutt i kallt vatten och se om det stelnar.
- Tillsätt mandeln och rör om lite snabbt innan du fördelar det i små knäckformar.
- Ställ in i kylsåket och förvara dem där.
 


Funderar på att testa dessa fast med riven kokos i istället för mandlar då jag inte tål det :D

2014-12-07 // 21:23:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback