- En mejrifri-vecka

Denna vecka har jag tänkt att utmana mig själv genom att skippa mejri-produkter, dvs. produkter som mjölk, kvarg (whuuuut?!), smör, grädde, yoghurt, ost, osv. Varför? Av den anledningen att jag vill utmana mig själv att klara något, för t.ex sötsaker är inte längre svårt. Sedan vill jag även se hur min kropp reagerar på detta.
Så om jag inte nu äter smör på mina finn crisp eller kvarg med bär till frukost, vad har jag då ätit? Jag har dryckit smothies och antingen frukt eller ägg till det. Här nedanför kommer två stycken som jag provat. ↓ 
Den första jag provade, när jag la ned ingredienserna trodde jag inte att den skulle vara så god som den faktiskt var, mättande var den också.
Du behöver:
♥ 1/2 avokado
♥ 1/2 äpple
♥ 1 liten banan
♥ några frysta broccoli
♥ 1dl fryst mango
♥ 1 liten bit färs ingefära
♥ 1 näve bladspenat
♥ kallt vatten tills konstistensen blir bra.
Denna var också riktigt god. Dock om ni ska prova denna ska ni veta att den sätter igång omsättningen ganska ordentligt.
Du behöver:
♥ 1 avokado
♥ 1 banan
♥ 2dl frysta hallon
♥ 1msk kokosolja
♥ isbitar
♥ vatten tills rätt konsistens (egentligen ska man ha osötad kokosmjölk)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback