- Svar: Hur min träningsvecka kan se ut.

Hur ser en träningsvecka ut för dig? Hur delar du upp dina pass och vilka muskelgrupper kombinerar du?
 
Just nu försöker jag hitta en balans mellan träning och vila, då jag näääästan insett att jag kanske är lite för aktiv. Det är svårt, men jag försöker. De senaste veckorna har mitt träningsschema sett ut såhär:
Måndag:
- Pw på morognen innan frukost för att kickstarta veckan och få igång magen.
- Axlar + bröst och 1-2 ben-/magövningar på gymmet.
Tisdag:
Vila.
Onsdag:
- Pw/jogg på morgonen innan fruksot för att få igång magen.
- Biceps+triceps och 1-2 mag-/benövningar på gymmet 
Torsdag:
- Idrott i skolan.
( - Om idrotten är inställd har jag tagit en pw på morgonen.)
- Rygg + 2-3 magövningar på gymmet.
Fredag/Lördag:
Beroende på hur mycket energi jag har eller vad jag ska göra under helgen brukar jag variera med att träna ben ena dag och ha en utav dagarna som vilodag. 
Söndag:
- Mage på gymmet.
- Någon slags kondition. Varierar. (Intervaller, långdistans, crosstrainer, wakling osv.)
 
Jag har nu dock börjat fundera på att lägga till triceps på de passen då jag kör bröst+axlar och lägga in biceps på de passen då jag kör rygg. Anledningen till det är att jag ändå tränar biceps litegran när jag kör bröst/axlar och ganska använde bicepsen ganska mycket när jag kör rygg så då kan jag lika gärna köra det all in, om ni förstår vad jag menar. Då har jag också tid till att lägga in ett pass för mage+rumpa/ben. Men ska fundera lite till på den saken så får vi se.
Är det någon utav er som kör dessa kombinationer som jag funderar på? Hur tycker ni att det fungerar för er?



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback