- Hallonslush

Ni kanske har tänkt på att jag efter varje gång testat att göra något nytt (matväg) inte bara skrivit min åsikt om det utan också någon mer t.ex mamma, Silvija eller pappa. Anledningen till det är att jag inte alltid vet om det är fel på mina smaklökar eller om det faktiskt är gott, haha.
Denna gång är det återigen som Silvija som får ha den andra åsikten för det är så att jag gjorde en hallonslush till henne, som hon sa var väldigt god och hon ville ha mer. Det ser jag som ett bra tecken. Att det är så otroligt lätt att göra, gör det bara ännu bättre. Passar prefekt nu när det börjar bli varmt ute.
 
Du behöver:
kallt vatten
Isbitar
näve frysta hallon.
 
Hur gör du?
- Ta fram en mixer.
- Mixa många isbitar, de frysta hallonen och vatten. Ta inte för mycket vatten, bara tills det blir som slush.
- Klart! Häll upp i ett stort glas eller en glasburk, som jag gjorde, ta ett sugrör och njut.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback