- Overkligt pigg och magisk frukost

Godmorgon mina kära vänner! Har ni tagit dom där djupa andetagen som bevisar att ni är i djup sömn? Det har jag, ovärkligt skönt. Sängen inatt kändes mjukare, famnen kändes varmare och ögonen tyngre, vilket resulterade en pigg samt glad Emilija idag.
Precis smaskat i mig ännu en chiapudding, men denna slog ALLA varianter. Dröm i mun, på riktigt. Det är en smak av kokos och banan samt toppat med hallon för lite surhet i det hela. För lite extra protein fanns självklart ett kokt ägg på sidan, även tekopp efter tekopp slank ned. Är faktiskt riktigt laddad på vad denna dag har att erbjuda. Andra lektionen, idrott, har vi kontidion. Har inte riktig bestämt mig för avd jag ska göra långdistans eller intervaller - vi får se! Kramis.
Chiapudding med kokos och banan:
2 msk chiafrön
1,5dl kokosdryck/mjölk från alpro (eller liknande)
 
1 banan
2tsk kokosflingor
1 näve hallon
 
Såhär gör du:
Förbered chiapuddingen som vanligt. Dvs. blanda frön med mjölk och ställ in i kylskåpet under natten. Rör om några gånger innan du går och lägger dig. På morgonen rör du om ännu en gång och tillsätter riven kokos. Mosa 2/3 av bananen och rör ned även detta. Klart! Skiva resten av bananen som du sedan toppar tillsammans med hallon och riven kokos.


Mums :D

2015-09-16 // 11:06:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback