- God chokladgröt till söndagsfrukost

Godmorgon världen!
Solen skiner äntligen igen och jag ska försöka få med mig Albin ut på en promenad lite senare. Har sovit lite halvdåligt inatt men känner mig ändå pigg och glad. Ska ta en sväng till gymmet innan jag åker hem till pappi, vad jag ska köra är en bra fråga, för jag har ingen aning. Vad jag vet är iallafall att min chokladgröt denna morgon var utsökt och jag tycker att ni borde prova!
 
Chokladgröt:
1/2 mosad banan
1tsk ekologiskt kakao
1tsk kokosfligor
2tsk psylliumfrön
1dl havregryn
2dl vatten
 
Hur gör du?
- Mosa bananen och blanda med kakao samt kokosflingor. 
- Tillsätt sedan havregrynen och psylliumfröna, blanda ihop allt.
- Blanda sedan i vatten och ställ in i micron på högsta effekt i 2 minuter.
- Ta ut, rör om och ställ in igen i 2 minuter.
- Skiva upp resten av bananen och ta fram en näve hallon. Lägg det på gröten (ta kort, haha) och sedan blandar du samman allt.


Så smaskigt!

2015-05-03 // 10:16:45

mumms

2015-05-03 // 10:31:42

MEn va smarrigt det såg ut!
Hoppas du får enhällig dag!

2015-05-03 // 10:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback