- Glad midsommar

Runt 8 imorse vaknade jag till av en kick. Regnet slog mot rutan, justdet, det är midsommar - alltid samma visa, regn. Inget att gråta över, jag och mina vänner ska göra denna dag bra ändå. Har redan hunnit med en cykeltur till affären för att köpa lite ingredienser till dagens bakverk. Även en snabb frukost har landat i min mage. Chokladbollsröra. Mums, så löjligt gott, har ni provat? Ni får receptet här nedan. Hur som helst är dagen fullspäckad. Tre olika kakor (tårta) ska bakas, ett bröst/armpass ska bockas av om jag hinner och sedan fira midsommar med mina favoriter. Trots att denna dag är fullspäckad är det med roliga saker, så jag ska absolut inte klaga.
Hoppas att ni får en underbar midssommar, trots det trista vädret. Njut extra mycket av lite tårta och ett härligt sällskap!
 
Chokladbollsröra:
1 mogen, mosad banan
1dl havregryn
1,5msk naturell kvarg
1krm kaffepulver
1,5msk kakao
1,5msk kokosflingor
 
- Mosa bananen och blanda med resten av ingredienserna.
Klart! Snabbt, gott och nyttigt.


En härlig midsommarafton önskar jag dig!

2015-06-19 // 10:47:44

Åh, det såg löjligt gott ut! De måste jag testa! :)

2015-06-21 // 21:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback