- Sörjer sista dagen av jullovet

Dansade hela vägen till gymmet, det snöade och hade otroligt peppande musik i öronen. Kände verkligen att inget kunde förstöra mitt humör, tror att jag hade rätt. Med ett peppande bemötande i receptionen klev jag in i gymmet och började på ett otroligt bra benpass. Redan i första övningen, knäböj, satte jag ett nytt pb 1x5 - 65kg och förra veckans pb kändes hur lätt som helst. Höjde i princip alla övningar, förutom bencurl, där jag sänkte mig eftersom att det var en utav de sista övningarna och jag var helt slut. Jag skojar inte, aldrig varit så slut i mina ben som jag är just nu.
 
William, min klasskompis, var också på gymmet så skrek lite för att peppa honom när han körde sina marklyft. Det är så kul att skrika på folk för att motivera dem, haha. Nej, nu ska jag äta mat och sedan gå ut och leka i snön med Albin och Pepzi.
Passet:
Knäböj
1x12 - 50kg
2x12 - 55kg
1x12 - 60kg
1x5 - 65kg
Bulgarian Squat (ett ben i taget)
1x12 - 21,5kg
1x12 - 26,5kg
1x12 - 31,5kg
1x12 - 34kg
Berda+Djupa benpress
1x12 -90kg
2x12 - 100kg
Raka marklyft
1x12 - 45kg
1x12 - 50kg
2x12 - 55kg
Kissande hunden i liggande bencurl (ett ben i taget) - Titta på en video på instagra "HealthybyRomaite"
1x12 - 18kg
1x12 - 20,3kg
2x12 - 22,5kg
Bencurl
2x12 - 30kg
2x12 - 32,5kg
Rumplyft (i superset med sumosquats)
3x12 - 10kg
Sumosquats (i superset med rumplyft)
1x12 - 14kg
1x14 - 16kg
- Körde på med klasströjan från 9:an, under uppvärmingen -
Jag har, i hela mitt liv, endast blivit kallad "tjock" irl en gång och det var för ca 3 år sedan, det sätter sig tyvärr i psyket så man kommer ihåg det. Killen som sa det till mig, var på gymmet idag (inte William). Detta kanske är lite taskigt, men vet ni hur skönt det var att visa honom att jag inte alls är "tjock" och är dessutom starkare än honom? Det var jävligt skönt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback