- Idag är en bra dag att vara glad på

Godmorgon världens bästa läsare!
Insåg imorse att min kropp ställt in sig på att gå upp tidigt. Redan 4.30 slog jag upp ögonen, pigg, men lyckades somna om till 6.30 då alarmet ringde. Vaknade upp till ett fint sms och hela min dag var gjort. Så idag är jag glad, riktigt glad. Det tycker jag att du också ska vara. Ta tre djupa andetag och tänk en eller flera positiva tankar. NU!

Fixade i ordningen riktigt stor och god frukost. Jag åt up hela, men det var knappt att jag orkade, haha. Idag blev det vanilj-/kokosgröt toppat med hallon, pumpakärnor och solrosfrön. Två knäckemackor med spenat och skinka. En halv röd grapefrukt och mängder av te. Gröter improviserade jag ihop och det blev faktiskt riktigt gott!
Nu väntas veckans längsta skoldag fram till 15.30 och sedan väntas ett Box-pass på gymmet. Åh vad jag längar!
Vanilj-/kokosgröt:
1 dl havregryn
2dl vatten
1 krm salt
1 krm äkta vaniljpulver
2 tsk kokosflingor
1 äggvita
1 tsk smaksatt kokosolja
 
Hur gör du?
- Blanda havregryn med salt, vaniljpulver och kokosflingor.
- Tillsätt vatten och rör om.
- Ställ in i micron på högsta effekt i 2 minuter, ta ut rör om och ställ in igen i ca 2 minuter.
- När gröten är klar blandar du ned äggvitan och kokosoljan. Toppar sedan med det du vill och det är klart!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback