- Hälsosamma chokladbollar

Jag har provat massa olika "nyttiga" chokladbollar genom åren. Men nej, låter som om att jag är jättegammal, haha. Har iallafall provat väldigt många, har aldrig gjort om dem eftersom att de inte fallit mig i smaken. Men jag följer DENNA tjej på instagram och hon la upp ett recept som jag provade. OH MY GOD. Det smakade precis som vanliga chokladbollar, mina syskon kände inte ens någon skillnad. Dessa kommer jag absolut att göra om.
Måste göra dem hemma hos mamma också, Hon fick prova och provade dem!
Du behöver (ca 18st):
10 färska och urkärnade dadlar
1dl mandlar
1dl kokosflingor
3msk kokosolja
3msk ekologisk kakao
4msk kaffe
1 tsk äkta ekologisk vaniljpulver
 
Hur gör du?
♔ Ta ur kärnan ur dadlarna och mixa dadlar med mandlar tills det blir som en jämn smet.
♔ Tillsätt sedan resten av ingredienserna och fixa igen, tills det blir som en chokladbollssmet.
♔ Rulla till små bollar och rulla dem sedan i kokosflingor, linfrön eller kakao.
♔  Ställ in i kylen i ca 1 timma innan servering och sedan är det bara att njuta!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback