- Rawbars, kanel och russin

Vill du också helst slippa alla tillsatser osv osv. i bars som du vill äta till mellanmål? Jag kände för att expreimentera lite och fick fram supergoda bars. Så goda att jag faktiskt ska prova mig fram lite mer i helgen för fler smaker. Dessa fick bli med smaka av kanel och russin. Gillar ni dessa två ngredienser? Perfekt! Ni kommer att älska detta!
 
Du behöver:
100g (9st) Färska dadlar
65g (1dl) Russin
40g (1dl) Fibergryn  
40g (1 näve) Nötter, naturella
Kanel efter smak
 
Hur gör du?
웃 Mixa dadlar, russin, fibergryn och nötter (jag använde naturell nötmix) till en smet som sedan ska forma sig till en klump. Alla ingredienser ska vara i små bitar.
웃 Tillsätt kanel efter smak och mixa lite till.
웃 Ta ut klumpen ur bunken och forma den i en rektangulär form. Platta till den till den så att den blir ca 2-3cm hög. Fördela sedan, med hjälp av en kniv, formen i 5-6 bitar.
웃 Klä barsen i aluminiumfolié och förvara i kylen tills du vill ta med dig den som mellanmål eller äta hemma. 
 
För mig blev det 5st bars. En innehåller endast 171kcal (för er som dietar och vill veta). Inga konstigheter, inget tillsatt socker och bra näringsämnen. 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback