- Recept på amerikanska pannkakor

Amerikanska pannkakor är en av de "rätter" jag gjorde till mina syskon i söndags. Har gjort det till dem tidigare och varje gång har de uppskattat det. Jag själv åt amerikanska pannakakor i USA och tycker därför att det är kul att göra dem. Har du inte provat? Här har du receptet ↓
 
Du behöver:
2,5 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
0.5 tsk salt
2 msk socker
1 ägg
2,5 dl mjölk
2 msk smör
 
Hur gör du?
- Blanda alla torra ingredienser i en bunke.
- Smält smöret och blanda med mjölk+ägg.
- Blanda samman de båda bunkarna, men blanda inte för mycket, bara tills allt precis blandats.
- Stek på medelvärme i smör, mät upp så att varje pannkaka blir ca 3/4dl smet = ca 10 cm.
När de är klara kan du servera det med hallon, blåbär och sirap. Hur gjorde jag? Jag hade först en pannkaka, lite blåbär på, en pannkaka till, hallon emellan och sedan en pannkaka till. Toppade med ljussirap och lite florsocker.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback