- Vaknar upp täppt i näsan. Fan.

Godmorgon solstrålar!
Härligt att statestiken höjts lite. Tjenare, till alla nya (och gamla) läsare.
Imorse vaknade jag upp 4.50 (???) av att jag var täppt i näsan och kände mig konstig i halsen. Tittade på klockan på min väg som visade 5.55 så tänkte, äsch, jag kan gå upp nu. Tog upp telefonen och såg att klockan inte ens var 5.00, surt. Försökte somna om och på något konstigt vänster lyckades jag, fram till 6.30.
 
Har hunnit hänga upp och ned tvätten, fixat frukost till la familia samt mig själv och gjort mig i ordning. Ska strax hoppa upp på min ljusblåa hoj (läs cykel) för att ta mig till veckans längsta skoldag. Men det klarar jag.
 
Till frukost idag blev det proteinfluff utan proteinpulver med smak av kanelbulle toppat med hallon. Två majsknäcke med kalkon och två klyftor röd grapefrukt. Samt en massa te och vitamin B.
 
Proteinfluff utan proteinpulver, smak: kanelbulle
2 äggvitor/ 2/3 dl äggvita
2 dl naturell kvarg
1 övermogen mosad banan
1/3 tsk kardemumma
1 tsk kanel
 
Hur gör du?
- Vispa äggvitorna tills de stelnar, du ska kunna vända bunken över huvudet utan att det rinner ut.
- Mosa bananen i en annan skål och blanda med kvarg och kryddor
- Blanda samman allt försiktigt och ställ in i frysen 35-40 minuter.

Om bananen är övermogen så smakar den sötare och smaken blir mer som kanelbulle, men det fungerar nog med vilken banan som helst. Om man har möjlighet kan man också tillsätta lite vaniljpulver. 


proteinfluff är verkligen såå gott! ÄLSKAR det! :D


Du verkar vara en hälsointresserad tjej! Jag har precis själv provat på en helt naturlig detox och har fått möjligheten till att ge er så mycket som 15% rabatt när ni köper det och använder en speciell kod. Jag använder det nu en period innan jul (och nyår) för att det förhoppningsvis ska hjälpa mig att komma lite i trim ;) Jag ber om ursäkt om du inte tycker om sådana här kommentarer, men ville bara säga att du annars kan läsa mer om det på min blogg. HA det bra! :)

//hundredkitchenstories.blogg.se

2014-11-05 // 09:21:20

Hej, vad gör du med ägggulerna när du gör proteinfluff?

2014-11-05 // 18:01:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback