- Söndagsfrukost.

Söndagsfrukosten för mig blev finn crisp med zucchini - verkligen jättegott, det trodde jag faktiskt inte. Gjorde även en "ny" smak på proteinfluff utan proteinpulver. Denna och chokladfluffet är lätt mina favoriter. 
 
Du behöver:
2 äggvitor
1 banan
1,5dl kvarg (jag hade naturell)
1/2 rivet äpple
kanel efter smak.
 
Hur gör du?
- Vispa äggvitorna hårt och fluffigt med en elvisp. Du vet att det är klart när du kan vända bunken uppochned utan att röran åker ut.
- Ta fram en skål, mosa bananen i den och blanda med kvarg. 
- Riv ned 1/2 äpple och tillsätt kanel i banan röran. Rör om så att allt blandas.
- Häll ned bananröran i äggen och vispa lite till så att allt blandas.
- Häll upp i en skål och ställ in i frysen ett tag. Jag ställde in den i 25 minuter och det blev perfa!
Klart, njut!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback