- Banan- och kokosplättar.

Idag gör jag ingenting, verkligen ingenting. För första gången, på jag vet inte hur länge, är det riktigt skönt. Jag har vilodag och träningsvärken, jag inte förväntade mig efter gårdagen dåliga pass, har börjat smyga sig på.
 
 
Det enda jag faktiskt gjort idag är att spela lite piano, degat i sängen framför datorn och ätit otroligt god tropisk tidig lunch. Jag har blivit typ helt in love i kokos så dagens lunch blev banan- och kokosplättar med övermogen anans och kanel-och päronkvarg. 
Ska nu fortsätta att dega i sängen, kanske framför suits, vet inte riktigt än. Möjligtvis drar jag också ut och träffar några kompisar senare.
 
Du behöver, 1 portion ca 7 plättar:
1 banan
2 äggvitor
1 msk havregryn
1 msk kokosflingor
kokosolja att steka i.
Kvargröra:
1 dl naturell kvarg (eller så mycket som du vill ha)
kanel
funlight-kiwi & päron.
 
Hur gör du?
- Mosa bananen till en smet, alt. mixa.
- Tillsätt äggvitorna och vispa/mixa.
- Blanda ned kokosflingor och havregryn. 
- Fördela plättarna lika stora (jag fördelade så att varje plätt blev 1 msk) och stek i kokosolja på medelvärme.
- Klart! Blanda ihop kvargröran, servera och njut.


Åh vad gott!! :D

2014-05-03 // 13:19:38

Eller hur, hihi hihi, funderar verkligen på att köpa den <3

2014-05-03 // 16:45:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback