- Healthy homemade Ice-cream.

Sugen på glass? Jag gjorde ju efterrätt till mig och mamma, det blev hälsosam jordgubbsglass, jag vet inte vart jag ska ta vägen, det blev så otroligt gott och det är något jag lätt kommer att göra igen. Mamma verkade också uppskatta det då hennes kommentar till Jörgen i telefon var "Emilija har gjort nyttig glass, denna gång blev det gott på riktigt."
 
Vad behöver du för ca 2portioner(det räckte iallafall till både mig och mamma)
1 Banan
4 stora och 5 små frysta jordgubbar
4-5 msk kvarg (jag hade med fetthalt 0,3%)
kokosflingor
vatten (jag hade 1/2dl)
 
Hur gjorde jag?
- Innan jag gick till skola skivade jag en banan och ställde det i frysen.
- Efter ca 10 timmar, rekomenderar typ 8-9, tog jag ut dem och mixade tillsammans med jordgubbarna.
- När det blivit som småbitar hade jag i kvargen, vatten och kokosflingora.
- Mixade allt tills jag fick den konsistensen jag ville ha. Toppade med lite mer kokosflingor och serverade.
 
Inspererat av http:ffitnessfood.blogg.se



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback