- Få upp träningsmotiationen.

- Vi trixade lite under en lunchrast -
 
Ibland kan det vara svårt att hitta motivationen till att träna eller dra sig till gymmet. Jag tänkte dela med mig av några saker som jag brukar göra för att bli mer taggad.
 
♦ Vardagar. På vardagarna bestämmer jag mig för att ta med mig träningskläder och mellanmål till skolan så att jag direkt kan gå till gymmet och behöver inte åka hem emellan. Då jag vet att det finns många som har lätt för att fastna hemma i soffan framför tv:n/datorn om de åker hem emellan, är detta ett bra tips.
 
♦ Variera. Variera, kör inte alltid samma övningar, besök denna sida och leta efter övningar som du tycker verkar roliga och testa dem nästa gång du är på gymmet.
 
♦ Uppdatera. Uppdatera din spellista med massa bra, nya/gamla som är peppande och har ett bra tempo. Ta gärna med låtar du inte hört så många gånger innan, för då blir det liksom som en "överaskning" när du tränar och man blir glad och mer peppad av nya saker.
 
♦ Mål. Sätt upp mål, har du redan ett mål - sätt upp delmål. Det är så mycket lättare när man har något att stärva efter.
 
♦ Fitnessfriends. Prata med en av dina vänner som ligger på ungefär samma nivå som dig inom träning. Träna tillsammans några gånger i veckan, sätt upp mål som ni ska uppnåt tillsammans - utöver era egna, sammarbeta och peppa varandra.
 
♦ Podcast. Nu du konditionstränar på löpbandet kan det vara ganska tråkigt ellerhur? Prova då att lyssna på en podcast istället för på musik, för då lyssnar du och fokuserar du på vad de säger istället för hur lång tid det är kvar eller något liknande.
 
♦ #Hashtag. Gå in på instagram och sök på t.ex "fitness" "Strong" "Healthy" "weightloss" eller vad som, beroende på vad du har för mål. Man får så otroligt mycket insperation och motivation av att titta på andras bilder och ser vad de lyckats med eller vad de har för smarrigt och nyttigt recept att erbjuda.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback