- Blåbärsfluff

Kommer ni ihåg chokladproteinfluffen jag åt till frukost för några dagar sedan? Jag gjorde iallafall en fluff med smak av blåbär till mellanmål idag, kan inte ens beskriva hur god den var. Det bästa är att man kan äta det som frukost, mellanmål eller kvällsmål men även innan och efter träning då det faktiskt innehåller mycket protein (även fast jag inte använder proteinpulver), vitaminer och bra kolhydrater.
 
Du behöver:
1/2 banan
1 äggvita
1 näve blåbär
1 dl kvarg (jag hade naturell 0,3%)
 
Hur gör du?
- Vispa äggvitan hårt ett tag, tills det blir vitt och väldigt fluffigt. Med en elvisp, i en bunke.
- Vispa ned bananen och kvarg.
( -Om du har frysta blåbär: tina dem.)
- Blanda ned blåbären.
- Häll över i en skål och ställ in i frysen 5-10 minuter, njut!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback