- It's friday

Godmorgon fredag!
Skönt med lite helg va? Om ja får ledigt så åker jag faktiskt till Makeldonien imorgon, känns lite sådär spontant faktiskt, har inte ens börjat packa. 
Sov riktigt bra inatt, dock vaknade jag 5.55 av en mardröm och kunde inte somna om, usch fy, vad hemsk den var eftersom att den kändes så verklig. Jag gick upp och fixade en "lyxfrukost" nu när det ändå är fredag och allt. Det blev en microäppelkaka, receptet hittar ni ↓
Nu ska jag hoppa in i duschen och göra mig redo inför skoldagen. Ha en toppendag!
Äppelpaj med kanel, 1 portion:
1 msk naturell kvarg/yoghurt
1 msk mandelmjöl
1,5 msk kokosmjöl
1 äggvita
2,5 msk vatten eller mjölk
1 msk sötning (jag hade 1/2 msk agavesirap)
1/2 tsk bakpulver
1/2 hackat äpple
(kanel)
 
Hur gör du?
- Blanda samman alla ingredienser, hacka äpplet och till sätt även det.
- Häll över smeten i en form eller en skål.
- Skär några bitar till av äpplet som du trycker ned.
- In i micron i 1-3 minuter.
- Servera med vad du vill, jag toppade med frön och kokosflingor.


Älskade fredag! Ha en underbar helg! :D <3

2014-09-05 // 10:24:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback