- Höftlyft. En favo för rumpisen

Denna övning har faktiskt Veronica visat mig. Förut har jag alltid kört med fristång men inte alls lite tungt och seriöst". Fast efter att ha provat och verkligen fått in tekniken så kan jag inte sluta köra denna. Extrem hatkärlek och den står med på i princip alla mina benpass.  
1. Ställ bänken så att du endast har skulderbladen på den och sedan att stången är precis under höftbenet (eller där det känns bäst).
2. Ställ benen så att det känns bra. Ju närmre fötterna är kroppen desto djupare kommer du och desto mer tar det. Jag gillar dessutom att stå lite bredare med benen då det bränner lite extra.
3. Pressa snabbt upp stången med kraft från rumpan och höften. Nästan så att hela din kropp blir som ett rakt sträck från knäna till bröstet.
4. Spänn rumpan när du är uppe tills det bränner och sjunk sakta, sakta ned igen.
5. Upprepa röreslen 10-15 gånger. Vila ca 30sek och kör sedan igen.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback