- T.G.I.F

Timmarna bara flyger förbi. Jag har redan varit vaken i 2 timmar och ute på morogncardio, 6km med soluggången i ryggen. Vet inte riktigt vad jag ska säga att jag gjorde, pendlade mellan löpning och pw. Skönt och uppfriskande var det iallafall. Frukosten stod redo i kylskåpet, precis som igår och i förrigår. Yes, ni tänker rätt. Åt chiapudding igen. Idag var det dock med smak av vanilj och kardemumma. Nu på morgonen blandade jag även ned en mosad banan. Toppade med hallon, äpple och kokosflingor samt ett äg på sidan av. Mums! Nu har jag packat ned mina morötter till mellanmål och ska strax bege mig mot skolan som troligen kommer flyga förbi, då jag längtar sååååå mycket inför dygnet i Stockholm. Kramis.
 
 Chiapudding med kardemumma och vanilj:
2msk chiafrön
1,5dl mandelmjölk/kokosmjölk
1/2 tsk äkta vaniljpulver
1/2 tsk kardemumma
1 Mogen banan
 
- Blanda chiafrön, mjölk, kardemumma och vaniljpulver i en skål. Låt stå under natten. Tänk på att röra om några gånger innan du går och lägger dig så att det ej blir några klumpar.
- På morgonen rör du ned den mosade bananen. (alt. mer vaniljpulver). Sedan är det klart. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback