- Sockerfri banankaka med choklad och valnötter

Här om dagen fick jag en förfrågan av min kära mor om jag kunde baka mina rawbollar och egen denna banankaka. Självklart ställde jag upp på detta! Jag tänkte också dela med mig av receptet eftersom att jag vet att många är sugna på ett bättre alternativ till fikat.
 
Du behöver:
6st ägg
2msk honung
60ml kokosolja
120ml kokosmjöl
2tsk bakpulver
1tsk äkta vaniljpulver
1 nypa havssalt 
0,5 rawkakao
2st bananer
1dl valnötter
 
Såhär gör du:
- Starta ugnen på 175*C.
- Vispa ägg och honung pösigt och vitt, i en stor bunke. Smält sedan kokosoljan och blanda ned den i smeten. 
- Ta fram en ny bunke och blanda alla torra ingredienser. Rör ned även dessa i smeten.
- Mosa bananerna och krossa valnötterna, rör ned i smeten. 
- Smörj formen (sockerkaksform) med smält kokosolja.
- Häll smeten i formen och grädda i mitten av ugnen i 30-40 minuter. Prova med en provsticka i mitten av kakan - är det inte fastnar smet på den är kakan klar.
 
Grunden hittade vi här: http://www.paleoskafferiet.se/banankaka



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback