- Ny favogröt, you have to try

Inte speciellt färgglad frukost denna morgon, däremot var den förbaskad god. Tror tyvärr inte att jag någonsin kommer kunna njuta av "vanlig" havregrynsgröt igen, för detta var verkligen dröm. Det smakade lite som risgrynsgröt men ändå inte. En faktor till att det smakade gott kan vara min tidiga, vackra pw på 6,9km nu på morgonkvisten. Älskar att vakna upp tidigt på mina sovmorrnar och sedan ha någon timma för mig själv trots att jag uppskattar att ligga i killens famn eller ha mysfrulle med min mor. Ibland behöver man faktiskt egentid. Ska fixa lite saker och sedan dra mig mot skolan. Kramis.
 
"Le, vinka och skratta. Folk kommer vända sig om och titta, varför? De kommer undra varför de själva inte skrattar. Njut av livet och ta vara på de bra stunderna."
Kokosgröt:
1dl glutenfria havregryn
2dl kokosdryck (den på bilden)
2tsk linfrön
kanel
1 äggvita
 
- Blanda havregryn, vätska, linfrön och kanel i en kastrull. Låt koka upp och puttra i ca 3-4 minuter på medelvärme. Tillsätt äggvitan och rör runt tills den är tillagad (vit och stelnat). Klart, häll över i en skål och toppa med banan och frön. Stek ett ägg och ät på sidan av, smaskens!


» Ellen

Låter smaskens :D Ser att du har börjat ha lite annorlunda tillbehör vid sidan om gröten de senaste dagarna. Är det av en speciell anledning eller helt enkelt för att du gillar det? :)

Svar: Anledning till att jag har stent ägg istället för kokt är för att vi inte hade många ägg kvar och därför ville jag inte koka alla och valde därför att steka det - vilket blev mycket godare 😍 Gurkan och salamin jag haft de senaste dagarna var bara för att vi hade det i kylskåpet och jag blev sugen 🙈
Emilija Romaite

2015-09-21 // 18:17:38
» Ellen

Okej tack för svaret :D Misstänkte att det var såhär :D

2015-09-23 // 18:21:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback