- Chiapudding med Vaniljsmak

Godmorgon mina solstrålar! Idag ska vi alla, tillsammans rocka dagen. Kriga oss igenom skolan/jobb med nyfikna sinnen och sedan bränna av ett dunder pass på gymmet. Håller ni med mig? Är ni på detta humör? I'am.
I skrivande stund har mina ögon redan varit uppslagna i 64 minuter, älskar att gå upp extra tidigt för en lugn stund på morgonen. Imorse hade jag dessutom frukosten i princip klar. Chiapudding, som jag sedan varvade med keso och banan, dessutom toppade jag med hallon. Utöver det blandade jag ned lite kokosolja för den extra mättande känslan.Vad som stod mer på menyn var 1/2 röd grapefrukt för att få i min mer C-vitamin, 1 kokt ägg för protein samt bra fetter och tillslut citronvatten för att rätta till vätskebalansen efter en riktigt god nattssmöm. Nu ska jag slå på ett avsnitt av en serie samtidigt som jag laddar upp inför skolan. Andra lektionen idag innebär konditionsträning och på mitt schema är det långdistans-intervaller. Kramis.
 Chiapudding med vaniljssmak:
2msk chiafrön
1,5dl mandelmjölk
1/2 tsk äkta vaniljpulver
 
2-3 tsk keso
1/2 tsk kokosolja
 
- Blanda chiafrön, mjölk och vaniljpulver i en skål. Låt stå under natten. Tänk på att röra om några gånger innan du går och lägger dig så att det ej blir några klumpar.
- På morgonen rör du ned keson och smält kokosolja. (alt. mer vaniljpulver). Sedan är det klart. Jag tycker att det är supergott med lite söttma från bananen och den sura maken från hallonen, men ni får välja själva vad ni vill toppa med!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback