- Snabbt, gott och nyttigt, Lunch för två.

För någon dag sedan kom jag hem och mamma hade lagt fram en frusen kycklingfilee till mig. Tankarna började snurra och jag började improvisera ihop en lunch för två personer eftersom att Jörgen också blev lite sugen på det. Jag skojar inte när jag säger att det blev riktigt gott. Gott, enkelt och nyttigt. 
 
Du behöver:
300g kycklingfileer
400g frysta wokgrönsaker
1,5dl hel bulgur
2 msk naturell kvarg
Curry, citronpeppar och svartpeppar
 
Hur gör du?
- Koka upp bulgur engligt förpackning.
- Tina kycklingfileen och skär den sedan i kuber.
- Stek på medelvärme tills den nästan är genomstekt och tillsätt sedan wokgrönsakerna. Krydda med kryddorna.
- När kycklingen är färdigstekt och wokgrönsakerna är tinade häller du över bulguren i stekpannan och blandar allt. Låt stå och puttra 2-3 minuter.
- Tillsätt sedan två rediga matskedar med naturell kvarg och rör samman allt till en röra. Lägg upp på en tallrik och njut!
Långsamma kolhydrater - Bulgur (perfekt att äta till lunch då du bör fylla på med långsamma kolhydrater regelbundet, så att blodsockret håler sig på en jämn nivå. Dessutom får vi ny energi till att rocka resten av dagen.) Protein - kyckling, kvarg (Well.. en byggsten, vi vill ju ha kvar våra muskler.) Vitaminer och mineraler - grönsakerna.(Viktigt för att de andra näringsämnena ska kunna påverka hur vår kropp fungerar.)


Fettet..?

2015-05-04 // 17:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback