- Efter fredagsfys är det fredagsmys

Efter en kortare dag i skolan väntade fredagsfys med Veronica. Körde på riktigt hårt och vi båda kände för att spy runt 6-7:e varvet, fortsatte med lite intervaller och avslutade med stretch - svettiga och galada.  Jag hade lite energi kvar så plojade runt lite, stod på händer och hängande crunches. Vet ni? Jag klarade att göra duddelt så många som jag klarade förra gången. Stolt? Yes, I'm. Sitter nyduschad och ska strax ha taco-mys med familjen för att sedan ta det lugnt resten av kvällen.
 
Crossfit/HIIT-Passet idag såg ut såhär:
7st buprees utan armhävningar/sprawls
12st boxjumps
12st kettlebellswing
15-20st benlyft liggande/hängande
Vi klarade det på 28:13, klarar du också det på under 30minuter?
 
Intervallernar - fram och tillbaka på gräslängan vi har på gymmet. (endast vila då Veronica sprang och samma sak för henne, när jag sprang). Vikt+ställning:
Varv1 - 15kg
v2 - 20kg
v3 - 25kg
v4 - 30kg
v5 - 25kg
v6 - 20kg
v7 - 15kg
v8 - 10kg
v9 - 5kg
v10 - bara ställning


Hej! Jag är en 16 årig tjej och jag har aldrig tränat, jag skulle säga att jag är väldigt svag fysiskt och min kondition är ganska dålig. Problemet för mig ligger i att jag har aldrig känt att jag behövt träna för jag är smal och det är just det som är idealet i dagens samhälle. Fast jag har insett nu att jag verkligen behöver träna och jag vill inte bara vara smal, utan jag vill vara muskulös har bra kondis och ha en funktionell kropp så att jag kan stå på händer till exempel och göra riktiga situps. Hur går jag tillväga? Hur ska jag träna progressivt så att jag får muskler och blir starkare men också förbättrar min kondition, mitt huvudsakliga mål inom konditionen är så småningom att kunna springa 7 km på en bra tid, när det kommer till stryka så vet jag inte alls hur jag ska göra. Har du några tips? Jag vet att kosten är ganska viktig också så kan du ge några tips på snacks och andra saker man bör tänka på.

2015-03-06 // 20:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback