- Nyttig blåbärsglass

Att vakna upp och inse att det är sommarlov är en härlig känsla. Ingen stress, ingen press och ingen panik. Jag kan ta det lugnt och hinna med allt jag vill. Idag var det ombytta roller från vanliga fall - det var Albin som skulle upp tidigt då han skulle jobba. Jag däremot låg kvar ett bra tag innan jag gick upp för lite frukost. Blåbärsglass är vad som landade i min lilla mage. Även mängder av finn crisp då mitt beroende är tillbaka, haha. En riktigt sommarfrukost som dessutom är lagom lyxig. Hur som helst så ska jag nu fixa lite med bloggen, lata mig lite och sedan ta en sväng till gymmet för ett axel-/magpass. Senare får vi se vad dagen bjuder på. Kramis.
 
Blåbärsglass:
1 stor fryst banan
2 nävar frysta blåbär
2 msk naturell kvarg
1 skvätt kallt vatten
 
- Mixa allt. Häll endast på en skvätt vatten om det verklgien inte går att mixa, annars behövs det inte.
Passar perfekt nu till sommaren som ett mellanmål eller frukost. 


Åh, kul med träningsmål! Jag vill framförallt bli en bättre och säkrare löpare. Delmål under sommaren: springa milen på max 45 minuter (personbästa 47:49), samt så vill jag få in mer yoga/stretch i vardagen igen (var grym på det innan men blivit dåligt med yoga senaste veckorna pga tidsbrist och ev även lite "lathet"). Målet är minst 2 timmars yoga i veckan, uppdelningen av minuterna kan ske lite som jag känner för och hinner :) kram och lycka till med dina mål!

Svar: Åh lycka till! Tror att du lätt kommer att klara milen, bara du har rätt inställning! Kramis
Emilija Romaite

2015-06-18 // 18:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback