- Chokladfluff till frukost en sommardag

När ögonen är blodsprängda, kinderna blöta av alla tårar och allt kroppen skriker efter är närhet. En sådan dag var det igår. Kickstartade dagen klockan 7.00 med ett cirkel-pass i 45minuter med en underbar instruktör, så otroligt härlig person. Sedan placerade jag mig i soffan med avsnitt av Suits som rullade en efter en, hela dagen. Allt blev ändå bättre till kvällen då jag träffade min pingla för lite tjejsnack.
 
Idag vaknade jag upp raka motsatsen till igår. Pigga ögon, glädje i kroppen och motiverad till allt. Tyvärr är det vilodag som gäller då jag valt att spendera dagen tillsammans med fina vänner på badet alt. film-kväll (läs: film-dag) ifall det blir dåligt väder. Hur som helst blir det mysigt. Redan 8.30 slog jag upp mina blåa ögon och fixade ihop en stor frukost som var gudomlig och även riktigt mättande. Tycker verkligen att ni borde prova proteinfluffet ni får reept på här nedanför. Puss.
 Min frukost idag bestod av: 1 portion proteinfluff med smak av choklad, utan proteinpulver. Tre riskakor varav två med skinka och grönsaker samt en med kokt ägg på. En nektarin samt en näve frysta hallon/mango.
 
Choklad-proteinfluff:
2 äggvitor
2 dl naturell kvarg (0,3%)
1-1,5tsk ekologisk kakao
1 stor mosad banan
 
Hur gör du?
- Vispa äggvitorna hårt till vitt fluff. Du ska kunna vända bunken upp och ned utan att det åker ned i håret på dig. 
- Mosa bananen och tillsätt den tillsammans med de andra ingredienserna i äggvitorna.
- Vispa försiktigt samman allt och häll upp i en skål som du sedan ställer in i frysen 20-30 minuter.
- Nu är den klar, varsågod och njut!
 
Det var en tjej som skrev på twitter att hon hade testat detta och gillade det. Hur kul är inte det?


Gott!

2015-06-17 // 22:10:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback