- Fick med mig min barndomsvän

Godmorgon alla solstrålar!
Hoppas att ni har vaknat på rätt sida och att allt är bra med er. Jag har absolut vaknat på rätt sida och denna dag äger redan. Det är fredag, kickstartat morgonen med en pw/intervaller med en barndomsvän, jag och Albin har varit tillsammans i 7 månader och jag har ätit riktigt goda pannkakor till frukost.
 
Sitter för tillfället med en kopp kaffe.Ja, ni läste rätt, kaffe. Tyvärr så tycker jag att det är gott. Försöker varva ned lite, eller kanske tagga till? Jag vet inte riktigt. Tar det lite lugnt nu innan skolan iallafall. Idag är det en kort dag i skolan som avslutas med tre rätters, då min klass vann Hälsoveckan vi hade i skolan. Efter det har jag och Emma planerat in ett magpass på gymmet, så det blir skoj. Kom igen nu Guys, det är fredag, nu kör vi!
Pannkaksfredag, wihoooo! Dessa var riktigt mättande och goda. De smakade inte riktigt som vanliga, men de var ändå otrolgit goda. Speciellt toppat med keso, banan och hallon. Jag rååååkade ta lite för mycket mjölk, så mina blev lite lösa och svåra att vända. Men följer ni receptet så kommer det troligen att bli bra 
 
Du behöver:
1/2dl kokosmjöl
1/2 msk fiberhusk
1/2 msk naturellkvarg
1 ägg
1 + 1/4 dl valfrimjölk (jag hade cashewmjölk)
1 tsk bakpulver
1/2 tsk vaniljpulver
1 krm salt
2tsk psylliumfrön
 
Hur gör du?
♟ Blanda alla torra ingredienser.
♟ Sedan häller du i mjölken och rör om till en jämn smet.
Tillsätt kvarg och tillsist ägg. Blanda samman allt.
♟ Stek på medelvärme och servera sedan med minikeso, hallon och banan.
 
Fick insperation HÄRIFRÅN men har ändrat lite i receptet.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback