- Hittat löparglädjen

Två dagars födelsedagsfirande är över och jag är så otroligt tacksam för allt jag fått, alla jag träffat samt alla gratulationer. En av favoiterna som jag fick är selfiesticken jag använder på bilden, haha. Även Nyköpings festdagar har dragit igång, så tillsammans med Veronica och Frida ska jag idag stå på torget och jobba för Nordic.
 
Idag, första Augusti tvåtusenfemton, har jag tagit tag i löpningen igen och det känns så förbaskat bra. Förr sprang jag två gånger om dagen, men jag gjorde det av fel anledning, så jag slutade. Detta resulterade i att min kondition blev sämre, det var inte skönt och jag såg ingen glädje i det. Från och med idag ska jag köra ett 8-veckors program så att jag blir snabbare och sedan kunna springa tjej-Lidingöloppet den 27 September. Ett mål, helt enkelt. Började med 5 min långsam löpning och sedan 5km på 25 minuter, avlsutade med 5 minuter långsam löpning. Jag njöt till 100%, svettades som en gris och ville bara fortsätta. Hoppas att löparglädjen håller i sig!  



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback