- Vad gör jag med mig äggula?

Matilda om - Vaknar upp täppt i näsan, fan.
Hej, vad gör du med ägggulerna när du gör proteinfluff?

Hejsan!
Just nu har jag en bunke som bara innehåller äggvitor (det ni ser på bilden). Genom ett dl-mått mäster jag upp hur mycket det är, därför kan det ibland stå 1/3dl äggvita/1 äggvita i recepten jag skriver. Då betyder det att jag använder 1 äggvita, helt enkelt. Denna har jag köpt på ica Maxi i Nyköping. Då stod det i samma kyl som smöret, på högsta hyllan. Vet inte om det bara är där det finns och köpa, men är ni intresserade av något liknande titta vid smöret. 
Innan jag upptäckte denna så blandade jag ned äggulan, som jag inte använder, tillsammans med andra ägg och gjorde äggröra till mina syskon, mamma eller pappa. Det var faktiskt min mammas ide att göra så. Men om ingen ville ha äggröra så hällde jag ned det i ett glas, la plasfolie över och ställde in i kylen. Det fungerade prima, utan att den torkade ut. 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback