- She is always right there

Hemkommen från skolan och fått lite mellis i magen. Är ovanligt pigg och har mer enegri än vanligt. Den sista lektionen gick ändå rätt snabbt och jag skyndade mig hem för att fota vår lägenhet innan mörkret tagit över.
Såg ni att solen tittade fram och att himmlen var blå idag? Så härligt, men snart är det december och då vill jag ha snö.
Melliset idag blev: kvarg blandat med funlight toppat med persimon (love), två fin crisp med skinka paprika, ett flatbröd (?) med skinka och paprika samt några mandlar. Väldigt enkelt men också väldigt gott!
Idag la jag upp passet lite annorlunda. Jäklar vad bra det gick och vad svetten rann, helt sjukt. Nu, nästan 9 timmar senare, känner jag hur träningsvärken börjar ta sig längst ryggen. En blandning av jobbig men skön känsla. 
 
Passet:
Marklyft (med tunga vikter för mig)
3x10 - 60kg
Marklyft (med lätta vikter för mig)
3x20 - 30kg
Rodd (medelvikt)
1x12 - 30kg
2x12 - 35kg
1x12 - 37,5kg
Latsdrag till bröst (lätta vikter)
1x20 - 15kg
3x20 - 25kg
Ryggresning
1x20 - 5kg
1x20 -10kg
2x20 - 15kg
Latsdrag i cable
1x12 - 7,5kg
1x12 - 10kg
2x12 - 12,5kg
 
Bicepscurl i cable
1x12 - 7,5kg
3x12 - 10kg
Hummercurls
1x12 - 3kg
1x12 - 4kg
1x12 - 5kg
 
Alvsutade passet med 15 minuter på AMT, varannan minut långa steg, varannan minut korta steg. Älskar denna maskin, den är så galet rolig och tiden bara flyger förb, helt sjukt.
 
Varför har jag då valt att köra flera reps idag?
♦ För att chocka kroppen. Jag kände att jag ville få kroppen att reagera lite.
♦ För att få tonade och uthålliga muskler.
♦ Bränner mer fett.
 
Jag har ni valt att köra varannan vecka med: Vecka 1 fler reps och lättare vikter. Vecka 2 färre reps och tyngre vikter. Varför? Just för att chocka kroppen och prova på något nytt.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback