- Panerad fisk, ett nyttigare alternativ.

Har precis ätit ca godaste fisken i mitt liv. Säger bara OMG! Jag brukar inte gilla panerad fisk. Men idag gjorde jag en egengjord, som även är ett hälsosammare alternativ. 
 
Du behöver:
färsk/tinad pangasius fisk eller torsk
kokosmjöl (jag använde mjölet från risenta)
salt
svartpeppar
kokosolja
 
Hur gör du?
- Är fisken i stora bitar? skär dem i mindre bitar. 
- Blanda kokosmjöl, salt och lite svartpeppar på en tallrik.
- Soppa fisken i mjölet, så att det täcker båda sidorna. 
- Setk sedan på medelvärme, båda sidorna i kokosolja.
- Samtidigt kan du koka matvete enligt förpackning. Även skära upp en sallad. I våran sallad hade jag i bladspenat, isbergssallad, färska groddar, avokado, äpple, gurka och paprika.
 
Nu är det klart! Servera och njut!
Ja, jag äter ca allt med kvarg. Nu ska jag ut på en promenad med mamma.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback