- Hemmagjord blockchoklad

Fick ett tips av min vän Tilda att göra egen blockhoklad. Testade det, men vet inte riktigt vad jag tyckte om den. Varken jag eller Ilze kunde sätta fingret på om den var god eller jätteäcklig, så tänkte dela med mig av receptet och om ni testar får ni gärna dela med er om vad ni tyckte.
 
Du behöver:
2 dl kakao
1 dl kokosolja (jag hade inte smaksatt)
3/4 dl agavesirap
1 1/4 dl vatten
1/2 dl kokos
 
Hur gör du?
- smält kokosljan.
- Blanda kakao, agavesirap, kokos och vatten i en bunke med en sked eller elvisp. (Jag använde sked.)
- Tillsätt oljan.
- Rör om och häll ut på en bakplåtspapper och lägg in i frysen i några timmar. (Jag hade en brödform som var kväll i bakplåtspapper och hällde i smeten där, men chokladen blev så tjock, så et rekomenderas inte. )



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback