- zucchini- och morotsplättar.

Detta åt jag alltså till middag igår, och jag kan säga till er, jag är helt in love, verkligen! Måste, måste, måste göra detta flera gånger. 
 
Vad du behöver för ca 9 medelstora:
2 ägg
1 msk mjölk
1 morot 
1/2 zucchini
Salt och peppar efter smak
 
Hur du gör:
1. Skala moroten och skölj zucchinin, riv sedan de båda i en bunke eller djup skål.
2. Knäck äggen, ha i mjölken, salt och peppar i samma bunke.
3. Blanda till en smet.
4. Värm upp stekpannan och oljan på en medelvärme.
5. Lägg upp plättarna, jag hade ca 1 1/2 msk för varje. Stek tills ytan blir stabil och du kan vända.
6. Lägg upp på ett fat och servera med t.ex kvarg.
 
Enkelt och gott, fungerar som lunch, mellanmål och middag, eller vad du känner fört helt enkelt.
Jag hade tänkt att ha i havregryn eller dinkelmjöl också, men glömde det, får testa med det nästa gång, hehe.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback